Trainingen, Sportief Skiën en wedstrijdtraining

Om deel te kunnen nemen aan de trainingen moet je al enige ski-ervaring hebben. Dit houdt dus in dat wij als Skiclub Rucphen geen beginnerscursussen verzorgen. Minimaal kun je:

• Zelfstandig met de sleeplift en de lopende banden naar boven.
  • Parallel skiën op de pistes van SnowWorld Rucphen.
  • Voor oudere kinderen worden strengere toelatingseisen gesteld i.v.m. groepsindeling versus leeftijd. Het skiniveau wordt beoordeeld door de trainers tijdens een proeftraining.

Overige voorwaarden voor deelname:

• Voor de jeugdgroepen geldt er een minimale leeftijd van 6 jaar (of je wordt 6 jaar tijdens het trainingsblok).
  • Het dragen van een skihelm is verplicht volgens regels SnowWorld Rucphen!

2015-10-04 11.28.04

De kosten voor deelname aan trainingen van het Sportief Skiën en het Wedstrijdteam zijn niet inbegrepen in de contributie. Je moet hiervoor extra betalen.

De trainingen zijn 1,5 uur en starten in september en eindigen in april.
Ze zijn verdeeld in 2 blokken en worden gegeven op: vrijdagochtend (volwassenen), zaterdagochtend (volwassenen & jeugd), donderdag avond (jeugd, slalomtraining) De slalom training kan alleen in combinatie met de zaterdagochtend training en na goedkeuring van de trainer gevolgd worden. De dagen en tijdstippen kun je vinden op de startpagina van deze website.
In de activiteitenkalender worden tevens start- en einddata en vakantieperioden (basisonderwijs Nederland regio zuid) vermeld.

De kosten zijn per persoon ongeacht de leeftijd:

• 1e blok ( september – december ) 12 trainingen van 1,5 uur kosten: € 40,00
  • 2e blok ( januari – april ) 12 trainingen van 1,5 uur kosten: € 40,00
  • Bij deelname aan zaterdag EN donderdagtraining zijn de kosten: € 80,00
  • Voor begeleiding tijdens de wedstrijden worden extra kosten in rekening gebracht. Deze kosten zijn  op te vragen bij de secretaris Myrian van Burik.

Deze kosten zijn exclusief baangebruik. Voor het baangebruik betaal je € 27,50 per persoon, per keer (dit is exclusief € 5,- borg en huur materiaal) bij de receptie van SnowWorld Rucphen. De toegang is voor 2 uur. Ook kan er een 3 maanden abonnement via SnowWorld Rucphen worden aangeschaft zie hier voor de prijs van dit abonnement.

Leden van Skiclub Rucphen hebben de mogelijkheid om tegen een gereduceerd tarief een Teamjaarkaart van SnowWorld aan te schaffen. Wenst u hierover meer informatie, stuur dan een mail naar de secretaris Myrian van Burik.

Klik hier om je aan te melden voor de trainingen
(alleen voor leden van Skiclub Rucphen)

Klik hier als je aan een proeftraining wilt deelnemen.